Ágfalvi Polgármesteri Hivatal



A hivatal megnevezése:

Ágfalvi Polgármesteri Hivatal

A Hivatal székhelye:

9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

Törzskönyvi azonosító száma:

843704

Elérhetőségek:

Levelezési cím:

Ágfalvi Polgármesteri Hivatal – 9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

Központi e-mail cím:

agfalva@agfalva.hu

Hivatali kapu –Ágfalva Községi Önkormányzat: AGFALVAONK (KRID: 535587174)

Hivatali kapu –Ágfalvi Polgármesteri Hivatal: AGFALVIPH(KRID: 162298711)

Hivatali, önkormányzati munkatársak elérhetőségei:
Pék Zsuzsanna polgármester
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

(99) /330-012

polgarmester@agfalva.hu
dr. Szováti Júlia jegyző
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

(99) /330-012

jegyzo@agfalva.hu
Szücs Szilvia igazgatási ügyintéző
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

(99) /330-012

igazgatas@agfalva.hu

0036-20-45-92-806
Csóligné Takács Beáta adóügyi ügyintéző
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

(99) /330-012

agfalva@agfalva.hu

0036-20-77-97-079
Kocsis Anikó pénzügyi ügyintéző
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

(99) /330-012

penzugy@agfalva.hu

0036-20-77-97-075
Pakrócz Ildikó pénzügyi ügyintéző
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

(99) /330-012

palyazat@agfalva.hu

0036-20-77-97-075
Csoltói József rendezvényszervező
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.

(99) /330-012

rendvezveny@agfalva.hu

0036-20-77-97-113

Hivatal ügyfélfogadási rendje:

Hétfő:8.00-12.00, 13.00-16.00

Kedd:13.00-15.30

Szerda:8.00-12.00

Csütörtök:nincs ügyfélfogadás

Péntek:8.00-12.00

Ágfalvi Polgármesteri Hivatal Szervezeti felépítése





POLGÁRMESTERI HIVATAL FELADATAI:



Képviselő-testületi és bizottsági ülések előkészítése, szervezése, működés segítése, előterjesztések elkészítése

Helyi és nemzetiségi képviselő-testületi, bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, azoknak az ülést követő 15 napon belül a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szervnek megküldése, határozatok és rendeletek nyilvántartásának elkészítése

Gondoskodik az önkormányzati rendeletek közzétételéről és egységes szerkezetbe foglalásáról a Nemzeti Jogszabálytárban

Előkészíti a képviselő-testület munkatervét

Polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételével kapcsolatos feladatok ellátása

Törzskönyvi bejegyeztetéssel kapcsolatos teendők ellátása

Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer keretrendszerét

Előkészíti és gondozza a Hivatal információátadási szabályzatát, az elektronikus aláírási és másolatkészítési szabályzatát, valamint az információbiztonsági szabályzatát

Szervezi az egészségügyi alapellátás önkormányzati feladatainak megoldását, gondozza az egészségügyi szolgáltatókkal kötött szerződéseket, eleget tesz a szükséges adatszolgáltatásoknak

A települési nemzetiségi önkormányzat elnökével és képviselőivel megfelelő munkakapcsolat kiépítése, rendszeres és folyamatos kapcsolattartás, a közvetlen információáramlás biztosítása

A települési nemzetiségi önkormányzat jogszerű működésének folyamatos figyelemmel kísérése, a törvényi előírásoknak megfelelő működéshez szükséges szakmai segítségnyújtás

Közreműködik a civil szervezetek önkormányzati támogatásával kapcsolatos ügyintézésben

Birtokvédelmi ügyekben történő eljárás

Feladata a temető-nyilvántartás vezetése, a sírhely díjak beszedése

Pénzkezeléssel, pénzellátással, bankszámla-vezetéssel kapcsolatos tennivalókat ellátása

A lakosság részére kifizetéseket, befizetéseket teljesít (segély kifizetés, esküvői díj befizetése)

Ellátja a költségvetés tervezésével, az előirányzat felhasználással, előirányzat módosítással kapcsolatos feladatokat, irányítja az önkormányzat felügyelete alá tartozó önállóan gazdálkodó költségvetési szervek költségvetésének tervezési és előirányzat-módosítási tevékenységét

Végzi a költségvetésben megtervezett bevételek beszedésével, a kiadások teljesítésével kapcsolatos operatív feladatokat

Feladata az üzemeltetési, fenntartási, működtetési, beruházási feladatok pénzügyi bonyolítása

Ellátja a munkaerővel való gazdálkodás pénzügyi tennivalóit, bér- és munkaügyi feladatait, illetőleg közreműködik a munkáltatói döntések végrehajtásában

Intézi a számviteli törvényből és a költségvetési szervek számviteli feladatait szabályozó kormányrendeletből adódó teendőket

Ellátja a beszámolással, az éves zárszámadással és évközben a gazdálkodásról való tájékoztatásokkal, valamint más adatszolgáltatással járó feladatokat

Ellátja a könyveléssel kapcsolatos feladatokat

Közreműködik a likviditás biztosításában

Végzi a nemzetiségi önkormányzatok költségvetésével, illetve gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat

Koordinálja az intézmények gazdasági-pénzügyi működését

Feladata az állami hozzájárulások és támogatások nyilvántartása, ezzel kapcsolatos igénylés, elszámolás és információ szolgáltatás

Feladata az önkormányzat által benyújtott pályázatokkal kapcsolatban pénzügyi kifizetések-, illetve a kapcsolódó pénzügyi tervek megvalósításának folyamatos nyomon követése, továbbá a beérkező, lehívott támogatásokból származó bevételek nyilvántartása

A nemzetiségi önkormányzatoknak biztosított állami és önkormányzati támogatások felhasználásának figyelemmel kísérése, ellenőrzése, javaslattétel a megfelelő felhasználására vonatkozó intézkedésekre, döntésekre, az elszámolás előkészítése

Feladata az ÁFA bevallások, statisztikai jelentések elkészítése

Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer gazdálkodási szakrendszerét

Ellátja az önkormányzat vagyonával és a vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatokat

Gondoskodik a helyi adókról szóló törvény, illetve a képviselő-testület adózással kapcsolatos rendeleteinek végrehajtásáról

Ellátja a helyi adók kivetésével, közlésével, nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, kezelésével, elszámolásával, ellenőrzésével és az információ-szolgáltatással kapcsolatos feladatokat

Adózó kérésére általános adóigazolás kiadása

Vezeti a jogszabályban előírt nyilvántartásokat, kimutatásokat és információszolgáltatás keretében adatokat, beszámolókat készít és továbbít

Intézi a hatáskörébe tartozó központi adókkal, valamint a helyi adókkal összefüggő bejelentéseket, kérelmeket, teljesíti a hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatos megkereséseket

A feladatkörébe tartozó adófajták fizetési kötelezettségéhez kapcsolódó méltányossági-, fizetési kedvezményt megállapító határozatok elkészítése

Tájékoztatja a lakosságot és a gazdálkodó szervezeteket adókötelezettségük teljesítésének érdekében az adójogszabályok előírásairól, felhívja a figyelmüket az adókötelezettség időben történő teljesítésére

Az adókötelezettség megállapítása érdekében adatokat gyűjt, tájékoztatást kér, helyszíni szemlét tart

Ellenőrzi az adójogszabályok érvényesülését, az adókötelezettség teljesítését

Külön jogszabály rendelkezések alapján az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja és megküldi az adó- és értékbizonyítványt

Benyújtja a felszámolási eljárás alá kerülő adózók esetében a hitelezői igényt,

Ellátja a termőföld bérbeadásából származó jövedelmek adóztatását

Megindítja és lefolytatja az adóbehajtási eljárást azzal szemben, aki a jogerősen megállapított fizetési kötelezettségét nem teljesíti

Ellátja a termőföldre vonatkozó elővásárlási és elő-haszonbérleti jog gyakorlásával kapcsolatos jegyzői feladatokat

Elvégzi a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíjrendszerrel kapcsolatos önkormányzati csatlakozáshallgatói pályáztatás lebonyolítását, a pályázatok értékelését és a döntésre való előkészítését

3,5 tonnát meghaladó gépjármű tárolására alkalmas telephely igazolás előkészítése

Súlykorlátozással ellátott utcákba teherszállítás érdekében tehergépjármű behajtási engedély előkészítése

Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer ADÓ szakrendszerét

Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer iratkezelési szakrendszerét

Intézi a szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendelet rendelkezései szerint önkormányzati hatósági ügyeket

Ellátja a szociális ellátásokhoz kapcsolódó ügyfélszolgálati teendőket, így különösen tájékoztatja és segíti az állampolgárokat a szociális jellegű hatósági ügyekben

Végzi a hagyatéki leltárral kapcsolatos ügyintézést.

Anyakönyvi (születés, házasságkötés, regisztrált élettársi kapcsolat bejegyzése, haláleset) ügyintézés keretében:

Vezeti a születési-, házassági- és halotti anyakönyveket

Vezeti az apai adatok nélkül születettek szigorúan bizalmas nyilvántartását

Vezeti a születési-, házassági- és halotti anyakönyvek betűrendes névmutatóit

Vezeti az utólagos bejegyzések névjegyzékét

Átvezeti a mindhárom típusú anyakönyvben a helyesbítéseket, kijavításokat

Előzetes és utólagos teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatok, válás utáni névváltozás, születési névváltozás, születési, házasság, haláleset hazai anyakönyvezése, honosítás visszahonosítás, külföldön történt születés, haláleset, házasság hazai anyakönyvezése

Közreműködik a házasságkötésnél, állampolgársági eskü letételénél

Honosítási és visszahonosítási ügyekben a külföldi állampolgárok számára részletes tájékoztatást nyújt

Megkeresésre, kérelemre anyakönyvi kivonatot, másolatot, értesítést állít és ad ki

Gépi rögzítést végez, alapiratokat kezel.

Hatósági bizonyítványokat ad ki

Osztrák családi pótlékhoz igazolást ad ki

Életbenlévőségi igazolást ad ki

Ellátja a kereskedelmi hatósági feladatokat (műkődési engedélyek kiadása, üzletek nyilvántartásának vezetése, üzletek ellenőrzése)

Telephely engedély kiadásával kapcsolatos feladatok

Szálláshely engedély kiadásával kapcsolatos feladatok

Végzi a címnyilvántartási teendőket

Ellátja a lakcímbejelentéssel és lakcím fiktiválással összefüggő feladatokat


Ágfalvi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata


Ágfalvi Polgármesteri Hivatal Másolatkészítési Szabályzata