Ágfalvi Polgármesteri Hivatal
A hivatal megnevezése:
Ágfalvi Polgármesteri Hivatal
A Hivatal székhelye:
9423 Ágfalva, Soproni utca 3.
Törzskönyvi azonosító száma:
843704
Elérhetőségek:
Levelezési cím:
Ágfalvi Polgármesteri Hivatal – 9423 Ágfalva, Soproni utca 3.
Központi e-mail cím:
agfalva@agfalva.hu
Hivatali kapu –Ágfalva Községi Önkormányzat: AGFALVAONK (KRID: 535587174)
Hivatali kapu –Ágfalvi Polgármesteri Hivatal: AGFALVIPH(KRID: 162298711)
Hivatali, önkormányzati munkatársak elérhetőségei:
Pék Zsuzsanna | polgármester |
9423 Ágfalva, Soproni utca 3. (99) /330-012 polgarmester@agfalva.hu |
dr. Szováti Júlia | jegyző |
9423 Ágfalva, Soproni utca 3. (99) /330-012 jegyzo@agfalva.hu |
Szücs Szilvia | igazgatási ügyintéző |
9423 Ágfalva, Soproni utca 3. (99) /330-012 igazgatas@agfalva.hu 0036-20-45-92-806 |
Csóligné Takács Beáta | adóügyi ügyintéző |
9423 Ágfalva, Soproni utca 3. (99) /330-012 agfalva@agfalva.hu 0036-20-77-97-079 |
Kocsis Anikó | pénzügyi ügyintéző |
9423 Ágfalva, Soproni utca 3. (99) /330-012 penzugy@agfalva.hu 0036-20-77-97-075 |
Pakrócz Ildikó | pénzügyi ügyintéző |
9423 Ágfalva, Soproni utca 3. (99) /330-012 palyazat@agfalva.hu 0036-20-77-97-075 |
Csoltói József | rendezvényszervező |
9423 Ágfalva, Soproni utca 3. (99) /330-012 rendvezveny@agfalva.hu 0036-20-77-97-113 |
Hivatal ügyfélfogadási rendje:
Hétfő:8.00-12.00, 13.00-16.00
Kedd:13.00-15.30
Szerda:8.00-12.00
Csütörtök:nincs ügyfélfogadás
Péntek:8.00-12.00
Ágfalvi Polgármesteri Hivatal Szervezeti felépítése
POLGÁRMESTERI HIVATAL FELADATAI:
Képviselő-testületi és bizottsági ülések előkészítése, szervezése, működés segítése, előterjesztések elkészítése
Helyi és nemzetiségi képviselő-testületi, bizottsági ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, azoknak az ülést követő 15 napon belül a helyi önkormányzatok törvényességi ellenőrzéséért felelős szervnek megküldése, határozatok és rendeletek nyilvántartásának elkészítése
Gondoskodik az önkormányzati rendeletek közzétételéről és egységes szerkezetbe foglalásáról a Nemzeti Jogszabálytárban
Előkészíti a képviselő-testület munkatervét
Polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozat tételével kapcsolatos feladatok ellátása
Törzskönyvi bejegyeztetéssel kapcsolatos teendők ellátása
Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer keretrendszerét
Előkészíti és gondozza a Hivatal információátadási szabályzatát, az elektronikus aláírási és másolatkészítési szabályzatát, valamint az információbiztonsági szabályzatát
Szervezi az egészségügyi alapellátás önkormányzati feladatainak megoldását, gondozza az egészségügyi szolgáltatókkal kötött szerződéseket, eleget tesz a szükséges adatszolgáltatásoknak
A települési nemzetiségi önkormányzat elnökével és képviselőivel megfelelő munkakapcsolat kiépítése, rendszeres és folyamatos kapcsolattartás, a közvetlen információáramlás biztosítása
A települési nemzetiségi önkormányzat jogszerű működésének folyamatos figyelemmel kísérése, a törvényi előírásoknak megfelelő működéshez szükséges szakmai segítségnyújtás
Közreműködik a civil szervezetek önkormányzati támogatásával kapcsolatos ügyintézésben
Birtokvédelmi ügyekben történő eljárás
Feladata a temető-nyilvántartás vezetése, a sírhely díjak beszedése
Pénzkezeléssel, pénzellátással, bankszámla-vezetéssel kapcsolatos tennivalókat ellátása
A lakosság részére kifizetéseket, befizetéseket teljesít (segély kifizetés, esküvői díj befizetése)
Ellátja a költségvetés tervezésével, az előirányzat felhasználással, előirányzat módosítással kapcsolatos feladatokat, irányítja az önkormányzat felügyelete alá tartozó önállóan gazdálkodó költségvetési szervek költségvetésének tervezési és előirányzat-módosítási tevékenységét
Végzi a költségvetésben megtervezett bevételek beszedésével, a kiadások teljesítésével kapcsolatos operatív feladatokat
Feladata az üzemeltetési, fenntartási, működtetési, beruházási feladatok pénzügyi bonyolítása
Ellátja a munkaerővel való gazdálkodás pénzügyi tennivalóit, bér- és munkaügyi feladatait, illetőleg közreműködik a munkáltatói döntések végrehajtásában
Intézi a számviteli törvényből és a költségvetési szervek számviteli feladatait szabályozó kormányrendeletből adódó teendőket
Ellátja a beszámolással, az éves zárszámadással és évközben a gazdálkodásról való tájékoztatásokkal, valamint más adatszolgáltatással járó feladatokat
Ellátja a könyveléssel kapcsolatos feladatokat
Közreműködik a likviditás biztosításában
Végzi a nemzetiségi önkormányzatok költségvetésével, illetve gazdálkodásával kapcsolatos feladatokat
Koordinálja az intézmények gazdasági-pénzügyi működését
Feladata az állami hozzájárulások és támogatások nyilvántartása, ezzel kapcsolatos igénylés, elszámolás és információ szolgáltatás
Feladata az önkormányzat által benyújtott pályázatokkal kapcsolatban pénzügyi kifizetések-, illetve a kapcsolódó pénzügyi tervek megvalósításának folyamatos nyomon követése, továbbá a beérkező, lehívott támogatásokból származó bevételek nyilvántartása
A nemzetiségi önkormányzatoknak biztosított állami és önkormányzati támogatások felhasználásának figyelemmel kísérése, ellenőrzése, javaslattétel a megfelelő felhasználására vonatkozó intézkedésekre, döntésekre, az elszámolás előkészítése
Feladata az ÁFA bevallások, statisztikai jelentések elkészítése
Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer gazdálkodási szakrendszerét
Ellátja az önkormányzat vagyonával és a vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatokat
Gondoskodik a helyi adókról szóló törvény, illetve a képviselő-testület adózással kapcsolatos rendeleteinek végrehajtásáról
Ellátja a helyi adók kivetésével, közlésével, nyilvántartásával, beszedésével, behajtásával, kezelésével, elszámolásával, ellenőrzésével és az információ-szolgáltatással kapcsolatos feladatokat
Adózó kérésére általános adóigazolás kiadása
Vezeti a jogszabályban előírt nyilvántartásokat, kimutatásokat és információszolgáltatás keretében adatokat, beszámolókat készít és továbbít
Intézi a hatáskörébe tartozó központi adókkal, valamint a helyi adókkal összefüggő bejelentéseket, kérelmeket, teljesíti a hatáskörébe tartozó ügyekkel kapcsolatos megkereséseket
A feladatkörébe tartozó adófajták fizetési kötelezettségéhez kapcsolódó méltányossági-, fizetési kedvezményt megállapító határozatok elkészítése
Tájékoztatja a lakosságot és a gazdálkodó szervezeteket adókötelezettségük teljesítésének érdekében az adójogszabályok előírásairól, felhívja a figyelmüket az adókötelezettség időben történő teljesítésére
Az adókötelezettség megállapítása érdekében adatokat gyűjt, tájékoztatást kér, helyszíni szemlét tart
Ellenőrzi az adójogszabályok érvényesülését, az adókötelezettség teljesítését
Külön jogszabály rendelkezések alapján az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja és megküldi az adó- és értékbizonyítványt
Benyújtja a felszámolási eljárás alá kerülő adózók esetében a hitelezői igényt,
Ellátja a termőföld bérbeadásából származó jövedelmek adóztatását
Megindítja és lefolytatja az adóbehajtási eljárást azzal szemben, aki a jogerősen megállapított fizetési kötelezettségét nem teljesíti
Ellátja a termőföldre vonatkozó elővásárlási és elő-haszonbérleti jog gyakorlásával kapcsolatos jegyzői feladatokat
Elvégzi a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati ösztöndíjrendszerrel kapcsolatos önkormányzati csatlakozáshallgatói pályáztatás lebonyolítását, a pályázatok értékelését és a döntésre való előkészítését
3,5 tonnát meghaladó gépjármű tárolására alkalmas telephely igazolás előkészítése
Súlykorlátozással ellátott utcákba teherszállítás érdekében tehergépjármű behajtási engedély előkészítése
Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer ADÓ szakrendszerét
Kezeli az Önkormányzati ASP rendszer iratkezelési szakrendszerét
Intézi a szociális ellátásokról szóló önkormányzati rendelet rendelkezései szerint önkormányzati hatósági ügyeket
Ellátja a szociális ellátásokhoz kapcsolódó ügyfélszolgálati teendőket, így különösen tájékoztatja és segíti az állampolgárokat a szociális jellegű hatósági ügyekben
Végzi a hagyatéki leltárral kapcsolatos ügyintézést.
Anyakönyvi (születés, házasságkötés, regisztrált élettársi kapcsolat bejegyzése, haláleset) ügyintézés keretében:
Vezeti a születési-, házassági- és halotti anyakönyveket
Vezeti az apai adatok nélkül születettek szigorúan bizalmas nyilvántartását
Vezeti a születési-, házassági- és halotti anyakönyvek betűrendes névmutatóit
Vezeti az utólagos bejegyzések névjegyzékét
Átvezeti a mindhárom típusú anyakönyvben a helyesbítéseket, kijavításokat
Előzetes és utólagos teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatok, válás utáni névváltozás, születési névváltozás, születési, házasság, haláleset hazai anyakönyvezése, honosítás visszahonosítás, külföldön történt születés, haláleset, házasság hazai anyakönyvezése
Közreműködik a házasságkötésnél, állampolgársági eskü letételénél
Honosítási és visszahonosítási ügyekben a külföldi állampolgárok számára részletes tájékoztatást nyújt
Megkeresésre, kérelemre anyakönyvi kivonatot, másolatot, értesítést állít és ad ki
Gépi rögzítést végez, alapiratokat kezel.
Hatósági bizonyítványokat ad ki
Osztrák családi pótlékhoz igazolást ad ki
Életbenlévőségi igazolást ad ki
Ellátja a kereskedelmi hatósági feladatokat (műkődési engedélyek kiadása, üzletek nyilvántartásának vezetése, üzletek ellenőrzése)
Telephely engedély kiadásával kapcsolatos feladatok
Szálláshely engedély kiadásával kapcsolatos feladatok
Végzi a címnyilvántartási teendőket
Ellátja a lakcímbejelentéssel és lakcím fiktiválással összefüggő feladatokat
Ágfalvi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata
Ágfalvi Polgármesteri Hivatal Másolatkészítési Szabályzata